نتایج جستجو برای عبارت :

منِ عرب فطرت.!!

خداوند فطرت انسان را بر اساس نیاز به پوشش آفرید و آن را جزء غریزه او قرار داد. وقتی آدم و حوا فریب شیطان را خوردند و از درخت ممنوعه تناول نمودند، اولین و مهم‌ترین تنبیه آنان این بود که لباسشان از تنشان فروریخت و برهنه شدند و عورتشان آشکار شد، لذا بر اساس فطرت […]
نوشته حجاب از فطرت انسان سرچشمه گرفته است اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
#برشی_از_یک_کتاب
#رمان_مذهبی
عشق موهبتی خدایی است که تنها بر اساس ظرفیتی که خودت برای روحت رقم زده ای، اتفاق می افتد. دلیلش خودت هستی. در جست و جوی علّتی نباش. عشق، خود بالاترین دلیل و راهنماست بر مقصدی که جز سعادت نیست. مبارکت باشد که عشق، درِ خانه ی قلبت را کوبیده است. پاسخ به فطرت، آغاز رستگاری است.
فصل فیروزه، محبوبه زارع، صفحه 92

انسان متوجه این نکته  باشد که قلوب در دست خداى متعال است و اوست عزیز کننده، و هم اوست که فطرت انسان را با خوبى عجین فرموده که حتى کسى که خودش مغلوب نفس و شیطان است و عمل خوبى از او سر نمى زند مع ذلک فطرتا خوب و خوبى را دوست مى دارد، مگر افراد قلیلى که به قدرى شقاوت بر آنها غلبه کرده است که نه خود خوبند و نه خوبان را دوست مى دارند؛ نه خود درست کردارند و نه از صالحان خوش شان مى آید. چنین افرادى در واقع از انسانیت و فطرت انسانى بر کنار هستند.
«ثم کا
 
 فتوای الازهر در مورد حجاب
حجاب بنا بر نص قرآن کریم و روایاتی که از نظر ثبوت و دلالت، قطعیت دارند واجب است بدون اینکه نیاز به اجتهاد در این زمینه باشد.
● پوشش اسلامی زن پیش از آنکه دستور دین باشد امری متناسب با فطرت است و اسلام به دنبال حفظ فطرت و ویژگی های زنانه و جایگاه زنان در قلب مردان است.
● پایبندی زن به حجاب به او کمک خواهد کرد با عقل و خرد و اندیشه خود در جامعه حضور یافته و پیشرفت جامعه کمک کند نه با بدن و شهوت خود.شایسته است که زن هنگا
فطرت خدا و فطرت بشر
8- پس فطرت همه آدمیان پاک و حنیف و الهی است و انسان پست فطرت نداریم بلکه فقط کسانی هستند که از فطرت خود بیگانه شده و الهیت خود را از یاد برده اند بواسطه القائات و تعلیمات شیطانی که بزرگترینشان تحت عنوان علم است که حجاب اکبر است بقول رسول خاتم(ص)!
9-    تا که بوده آدمی هم بوده است
       در هزاران صورتش بنموده است
      تا که آخر صورتش الله شدی
      فطرت الله از دلش پیدا شدی
از کتاب فطرت خدا و فطرت بشر
175- کتاب صوتی (1) فطرت خدا و فطرت
، یکی از مسائلی که پیرامون قیام حضرت مهدی (ع) وجود دارد چگونگی مواجهه ایشان با افراد، دولت‌ها و تمدن‌های موجود در جهان است. گسترده شدن پرچم توحید و عدالت در سراسر جهان به چه صورتی رخ خواهد داد؟ یکی از مهم‌ترین عوامل در این مواجهه برای دستیابی به این اهداف، در مبنای معرفتی حکومت حضرت بر پایه فطرت و عقلانیت نهفته است.
حکومت مهدوی، حکومت فطرت و عقلانیت
قیام منجی بشریت بر اساس مبنای معرفتی فطرت سالم و عقلانیت صحیح، بنا شده است. حضرت امیرالمؤمن
"راهبه به ما گفته بود که در زندگی دو راه پیش رو دارید: راه «فطرت» و راه «رحمت». شما باید راهتون رو انتخاب کنید. «رحمت» سعی نمی کنه خودش رو راضی نگهداره. می پذیره، اگه تحقیر بشه، فراموش بشه. توهین و آسیب ها رو می پذیره. «فطرت» فقط می خواد خودش رو راضی نگهداره. دیگران رو هم مجبور می کنه که راضی باشن. دوست داره بر دیگران فرمانروایی کنه. اون دلایلی برای خوشحال نبودن پیدا می کنه. وقتی هم که تمام دنیای اطرافش داره می درخشه و حتی وقتی عشق در تمام ذرات دنی
سلام بر علی استوار در سختی ها و صبور در خوشی ها ...(این بحث بسیار مهم است چرا با روشنگری مهمی برخوردار  است)... (شیوه این سخن مرور تاریخ است) ... هزاران و شاید میلیون ها سال است خداوند بشر را آفرید او را در زمین ساکن کرد و او را به حال خود رها نکرد بلکه در وجود همایون وی چیزی نهاد به نام فطرت انسانیت که سر رشته در هر چه پاکی و درستی است، این پروردگار فرقی هم نگذاشت بین عجم و عرب و فارس و ترک و اروپایی و.... همه را به یک اندازه از این فطرت عطا کرد ، اما وقت
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اخیرا متوجه شدم رهبر معززوفرزانه و ربییون-و- اهل ذکر دوکتاب  عمیقی نشردادند-خوشبختانه دراینترنت وجود دارد- امید است کتابهای معظمله ودیگرکتب ارزشمن  درحوزه مانند کتب فقهی  حاشیه بخورد- تا حدی مانند غرب شویم-  درکتاب  دارنند بنان – طرح کلی اندیشه اسلامی  که به مباحث کلیدی  وجزیات دیگرپرداختند- بحث جالبی دارند بنام  انکه اول ایمان  وسپس توحید- ازنظر حقیر اول ایمان به فطرت پاکساز ی ذات  ازغیر فطرت-   د
سوال مهمی است
چرا باید شاخ‌های اینستاگرام سلبریتی‌های خانوم باشند؟
چرا دین جذابیت کافی را ندارد که پر جمعیت‌ترین پیج اینستا یک پیج مذهبی باشد؟
غریزۀ شهوت قدرتمندتر است یا فطرت الهی؟
اگر همه فطرت الهی داریم پس چرا همیشه دو گروه کافر و مسلمان وجود دارند؟
چرا جوان‌ها بیش از این که به مسجد رفتن و قرآن خواندن اعتیاد پیدا کنند به خودارضایی و تماشای پورنوگرافی اعتیاد پیدا می‌کنند؟
کتاب خواندن و عالم شدن لذت بیشتری دارد یا دیدن پیج یک واینر ای
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تزکیه وتعلیم- اگر انسان را دارای دوبعد ادراکی- حسی بدانیم- یکی مرکز  ان قلب است- که فطرت  را دربردارد- ودیگری نفس- که – هوا را دربر دارد—فطرت تعلیم میخواهد- ونفس تزکیه میخواهد- بعضی صفات که مثبت هستند در  قلب رشد میکند- وبعضی صفات که منفی هستند که درنفس رشد میکنند- صفات مثبت را ما  درباره انها به شناخت پیدا میکنیم انچنان که رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم فرمودند خودرا درمعرض ان  نسیم های ملکوتی
 
مادرم همیشه می‌گفت قبل از پریدن نگاه کنید! یعنی قبل از انجام هر کاری فکر کنید. در فطرت همه انسان‌ها گرایش به توحید و اینکه یکی را بپرستیم وجود دارد، ولی محیط و اجتماع، یا این فطرت را خفه ‌نگه می دارد یا باعث رشد آن می‌شود. مادرم زمینه‌ای ساخت تا فطرت ما رشد کند و به بالندگی برسد. او از روشی ساده و فطری استفاده کرد، و به زیبایی ما را به اسلام جذب کرد.

 
 
زهرا گونزالس، بانوی آمریکایی، زندگی خود را اینگونه روایت می کند:
- مسلمانان بی‌حجاب!بعد
احمد قابل:
شریعت مجموعهٔ قوانینی برای رابطهٔ انسان با خدا، رابطهٔ بین انسان‏‏ها و رابطهٔ انسان با طبیعت است. مطابق گزارش قرآن، این قوانین هیچ مخالفتی با نیازهای فطری بشر ندارند. دین براساس فطرت انسانی تنظیم شده است. در اسلام، مجموعهٔ قوانین، از روابط اقتصادی، سیاسی ــ اجتماعی، قضایی و جزایی را براساس آن چیزی که عقل بشر در زمان نزول این دین رفتار می‏کرد تشریع کرده است. یعنی اسلام همان قوانین را نگاه کرده و هر جای آنکه برای حال بشر مضر بود خ
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- سوره قدر- با الهام تفاسیر بزرگان  وسخنرانی حجت اسلام جناب اقای رضا غلامی  دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبرمعظم نایب امام الزمان سلام الله علیه میباشند بنام هنر صدای مستضعفان—سوره قدر سند برجسته عظمت اسلام نسبت به ادیان گذشته است- انان کتاب مختصری داشتند وبوسیله عبادات وجهاد به درجات بالا میرسدندولی مسلمانان کتابی جامع دارند-خداوندمنان  تمام علوم خود  وتمامحکمت خود در دربارهخود وموجوداتی که خلق کرده
 
یکی از آموزه های دینی ما که بر آن تأکیید فراوان شده است ، کمک به هم نوعان می باشد. اهتمام داشتن بر کمک به دیگران یک صفتی است که با فطرت انسان آمیخته شده و همه انسان ها در هر دین و آیینی که باشند این صفت را می پسندند و کسی که به دیگران کمک می کند را مورد ستایش قرار می دهند. 
ادامه مطلب
"راهبه به ما گفته بود که در زندگی دو راه پیش رو دارید: راه «فطرت» و راه «رحمت». شما باید راهتون رو انتخاب کنید. «رحمت» سعی نمی کنه خودش رو راضی نگهداره. می پذیره، اگه تحقیر بشه، فراموش بشه. توهین و آسیب ها رو می پذیره. «فطرت» فقط می خواد خودش رو راضی نگهداره. دیگران رو هم مجبور می کنه که راضی باشن. دوست داره بر دیگران فرمانروایی کنه. اون دلایلی برای خوشحال نبودن پیدا می کنه. وقتی هم که تمام دنیای اطرافش داره می درخشه و حتی وقتی عشق در تمام ذرات دنی
بچه خانوم مدیرمون به دنیا اومد ، کل معلما و کادر مدرسه یه گروه زدن و پول جمع کردن که براشون هدیه یچیزی بخریم. یکی از معلم ها مسئول خرید شد. امروز عکس کادو رو گذاشتن تو گروه، دو تا النگو.
نمیگم غلط یا درسته ولی فقط داشتم با خودم فکر می‌کردم چقدر کار درستیه که یه بچه کوچولو موچولو با یه فطرت پاک رو از همون اول درگیر طلا و زیور آلات و مادیات و اینا کنیم؟
من بودم برا مامانشون یچیز قشنگ به درد بخور میگرفتم که این همه زحمت کشیده. یا حتی برای دوتاشون :)
حاج اسماعیل دولابی (ره):بچه‌ها خوبند. قشنگند. به بچه‌ها خیلی ایراد نگیرید. اغلب پدر و مادرها به قصد خوبی کردن به بچه‌ها و تربیت آن‌ها بچه‌ها را خراب می‌کنند؛ چون علم ندارند. حال‌ که علم نداریم و نمی‌توانیم درست کنیم، حداقل به حال خودشان بگذاریم و دائم به آن‌ها امرونهی نکنیم واذیتشان نکنیم. با همین به‌اصطلاح تربیت کردن هاست که پدر و مادرها بچه ای را که با فطرت پاک متولد شده به راست یا چپ منحرف می کنند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، به حکم گرایش فطری زن و مرد و به حکم رفتار اجتماعی تمام زنان و مردان غیرتمند در تاریخ و به حکم ارشادات بزرگ مذهبی که سخنگوی فطرت سالم و انسانی و تجسم آن بودند و به حکم کلام خدا که آفریدگار فطرت و زن و مرد است، زن مثل راز است، زن گوهری انحصاری و ویژه است، زن ناموس مرد است، پیامبر(ص) می فرمایند: « همه وجود زن، عورت است» منظور اینکه باید پوشیده و مستور باشد.
اگر به ظهور اسماء
منزل منزل تا خدا
نگاهی گذرا به بحث "معاد" (۴)
قبلا گفته شد: که ما باید به " اختیار" مراحلی را که ازعوالم قبلی تنزل پیدا کردیم طی کنیم و به جایگاه اصلی خودمان برگردیم. اما این طی مسیر، به این راحتی  و سادگی نیست. راه را به مانشان داده اند؛ اما معلوم نیست از گروه افراد شکر گزار باشیم:
إنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبیلَ إمّٰا شَاکِرًا وَ إمّٰا  کَفُورًا
این راهی که به مانشان داده شده است، عبارت است از راه " فطرت." ادیان الهی هم آمدند همان احکامی که در " فطرت
دیگران وقتی در پرتو اسلام کوششی و جنبشی در راه اقامه حق و عدل تحقق نیافتند، نه تنها آنها سراغ ما و اسلام ما نمی آیند، بلکه مردم خود ما هم سراغ جایی می روند که می تواند ادعا کند در راه اقامه عدل قدمهای تحقق یافته مؤثرِ مثمرِ ثمر برداشته است. بیخود هم رفقا نیایید دور هم بنشینید که چه کنیم که جوانانمان منحرف نشوند. جوان با همان فطرت و بینش فطری اش خواستار عدل است.
پست فطرت هایی هستن که میلیارد میلیارد اختلاس میکنن اونوقت باید تو این ساعت شب صدای دعوای راننده ماشین شهرداری با مرد موتورسواری رو بشنویم که تو این سرما اومده کیسه زباله ها رو پاره میکنه تا لاش چیزی پیدا کنه.باهم درگیر میشن که پاره نکن کیسه ها رو،که حق داره، قبول نمیکنه چون نداره سیر کنه شکم خانواده رو که اینم از رو بدبختی ِ نه بدذاتی‌.خدایا...‌نمیشه تو دنیا خوشحال بود وقتی هنوز حال همه مردم خوب نیست
 
انحراف از فطرت
اگر بخواهیم نگاه دقیقی به ماهیت انسان داشته باشیم به ناچار باید بپذیریم که انسان به حکم انسان بودنش دارای ماهیتی واحد است که در هرگوشه ی این عالم هم که باشد و در هر نقطه ای از تاریخ گذشته و حال و آینده هم که قرار گیرد در امر فطرت با دیگران یکسان است.
اگرچه شکل زندگی او در ادوار مختلف متفاوت است؛ اما وجه تشابه او در فطرت را نمی توان نادیده گرفت.
خداوند در قرآن درآیه ی ۳۰ سوره روم می فرماید:
«فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفا ف
به نام خدای شنهای طبس





مسلمان شدن یک خانواده نروژی در ترکیه
https://www.javanonline.ir/fa/news/603095


تمامی اعضای یک خانواده نروژی که برای مسافرت به
شهری در ترکیه مسافرت کرده بودند پس از شنیدن تلاوت قرآن و برخورد خوب
مسلمانان در مسجد جامع این شهر مسلمان شدند.این خانواده برای مسافرت در
ایام تعطیلات به شهر مارماریس ترکیه مسافرت کرده بودند که در دیدار از
مسجد جامع این شهر و شنیدن تلاوت بیست دقیقه ای قرآن در این مسجد تحت تاثیر
صدای دلنشین قرآن قرار گرفته و
درس مطالعات اجتماعی با توجه به رویکرد کلی برنامهٔ درسی ملی مبنی بر فطرت گرایی توحیدی و اهتمام به شکوفایی آن، سعی می‌کند زمینه‌های تربیت فردی و اجتماعی نوجوانان را فراهم آورد. ازاین‌روی، هدف غایی این درس تربیت افرادی مؤمن، مسئول، توانمند و آگاه در زندگی فردی و اجتماعی، پای بند به اخلاق و ارزش‌های دینی و علاقه‌مند به ایران و هویت فرهنگی تمدنی آن است. این درس پیوند نزدیکی با مهارت‌های زندگی دارد.
ادامه مطلب
به نام خدای شنهای طبس



مسلمان شدن یک خانواده نروژی در ترکیه
https://www.javanonline.ir/fa/news/603095



تمامی اعضای یک خانواده نروژی که برای مسافرت به شهری در ترکیه مسافرت
کرده بودند پس از شنیدن تلاوت قرآن و برخورد خوب مسلمانان در مسجد جامع
این شهر مسلمان شدند.
انقلاب نیوز: تمامی اعضای یک خانواده نروژی که برای سفر به ترکیه
رفته بودند پس از شنیدن تلاوت قرآن و برخورد خوب مسلمانان در مس
 
چگونه با نامحرم برخورد کنیم ؟
 
زنان با عفت، از اینکه در شلوغی مردان نامحرم قرار گیرند حیا ورزیده و مکان های عمومی در جامعه دینی باید محرم از نامحرم را تفکیک کند، اخیرا در خبرهایی شاهد جدایی واگن های زنانه از مردانه در ژاپن برای رفاه حال زنان هستیم. باید دانست این عفت نفس تمایلی درونی است که هر انسانی طبق فطرت خویش به آن گرایش دارد.
ادامه مطلب
محصول عبادت و ریاضت‌های شرعی مثل روزه در اسلام برابر است با از بین رفتن تاریکی‌های دل انسان و در نتیجه شکوفا شدن فطرت انسان که در روز عید فطر وقتی در روایات اشاره به جایزه برای روزه‌داران شده است منظور از جوایز نیز همین است که هر کس به اندازه اخلاص و تلاشش به توفیقاتی در این راستا دست پیدا می‌کندامام باقر(علیه‌السلام)«قَالَ النَّبیُّ9 اِذا کانَ أَوَلَ یَوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نادَی مُنادٍ: أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ اغْدُوا إِلَی جَوَائِزِک
شاید اولین امتحانی در عمرم هست که دوست دارم حداقل ده رو بگیرم و پاس بشم.
 
بنا به اتفاقاتی که تقصیر استاد بود ، افتاد هیچی درس نخوندم و به نمره 20 فکر میکردم ولی امروز ظهر همه چی تغییر کرد. بعد از شنیدن خبر اینکه استاد مبناش از کتابه و نه سوالایی که بچه ها طرح کردن کلا از زندگی پشیمون شدم.مرد حسابی یک هفته زودتر این رو میگفتی که برنامه ریزی سفت و سختی داشته باشم برای خوندنش.
 
این درس همون درسی هست که بنده به مدت 5 هفته روی 6 صفحه از کتاب برای کنفرا
تربیت به معنای رشد دادن، عملی الهی و معنوی است. کودک در چنین روندی، براساس فطرت الهی، به سوی مقصد سیر می کند. تربیت، کودک را نمی آفریند، بلکه او را در راه انسان شدن شکوفا می سازد و انسان شدن، نتیجه منطقی تربیت درست است. تربیت شور و عشقی را می طلبد که مربّی در پرتو آن، متربّی را به رشد و کمال می رساند و او را ارزشمند می سازد.
ادامه مطلب
علیرضا زنگ زده میگه خاله؛ به خورشید خونتون بگوو که به ماه بگه، امشب دوساعت دیرتر بیاد تو آسمون.میگم خاله، واسه چی به خورشید اینوو بگم؟میگه اخه خاله ما داریم میایم خونه‌ی شما مامانم گفته تا برسیم خونتون دیگه شب شده.....دلم میخواد وقتی ما میرسیم اونجا هنوز روز باشه.........وقتی تلفن رو قطع کردم. تو دلم گفتم  کاش کارای دنیا به همین راحتی  بود.شاید بچه‌ها به خاطر فطرت پاکشون دنیا رو به همین سادگی که توصیف میکنند، میبینند.و شاید دنیااا به همین سادگی
فمعکم معکم لا مع عدوّکم...دین ما، دینی کاملا فطری است.1⃣ از طرفی خداوند را معدن همه خوبی‌ها و اسماء و صفات حسنی معرفی میکند.2⃣ از طرف دیگر در زیارت اربعین میخوانیم: السلام علی خلیل الله... . اگر سیدالشهدا علیه السلام، خلیل الله است پس دشمن او، عدوّ الله است.3⃣ اگر کسی خلیل و دوست خداوندی بود که معدن همه خوبی‌هاست، فطرت سالم میگوید باید با او باشیم نه با دشمن او؛ زیرا دشمن او، دشمن همه خوبیهاست. لذا در پایان زیارت اربعین با تاکید میگوییم: فمعکم
حسین بر کل بشریت در پهنه ی تاریخ امامت می کند. او اسوه ، راهبر و امامی بین المللی در پهنه آخرالزمانیِ زمین است. حسین در یک آیین و شریعت نمی‌گنجد. او فریاد فطرت و تجسم انسانیت است. داستان حسین و کربلا تنها قصه ای است که تاریخ فراموش نخواهد کرد. تنها قصه ای که هر چه زمان بر آن می‌گذرد شفاف تر و تابنده تر می شود و بر هیجان و شور آن می افزاید. حسین هرگز نمی میرد. و چگونه بمیرد او که قلب های آدمیان و عالمیان را در لا زمان و لا مکان تسخیر کرده است. او فرم
سؤال:
آیه فطرت به کدام یک از  آیات قرآن گفته می شود ؟
جواب:
سوره الروم,  آیة ٣٠فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًۭا ۚ فِطْرَتَ ٱللَّهِ ٱلَّتِى فَطَرَ ٱلنَّاسَ عَلَیْهَا ۚ لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ ٱللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ ٱلدِّینُ ٱلْقَیِّمُ وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ ٱلنَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ. پس روی خود را متوجّه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتی است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده؛ دگرگونی در آفرینش الهی نیست؛ این است آیین استوار؛ ولی اکثر مردم ن
zz
اندیشه و فرهنگ، بنیان و اساس هر اجتماع انسانی را تشکیل می‌دهند و تفاوت جوامع بشری به تفاوت در اندیشه، نگرش و فرهنگ آنها باز می‌گردد. نشان جامعهٔ سالم، اندیشهٔ متعالی و فرهنگ سالم و علامت جامعهٔ بیمار و منحط، اندیشهٔ راکد و فرهنگ آشفته و بیمار است.بسیج که از لحاظ لغوی از عناصر «اراده»، «آگاهی»، «سامان‌بخشی» و «عام‌اندیشی» شکل گرفته است، از لحاظ مفهومی روندی اندیشه‌ای- عملی است. روندی معقول، منطقی، آزادانه، آگاهی و مبتنی بر فطرت انسانی
zz
اندیشه و فرهنگ، بنیان و اساس هر اجتماع انسانی را تشکیل می‌دهند و
تفاوت جوامع بشری به تفاوت در اندیشه، نگرش و فرهنگ آنها باز می‌گردد. نشان جامعهٔ
سالم، اندیشهٔ متعالی و فرهنگ سالم و علامت جامعهٔ بیمار و منحط، اندیشهٔ راکد و
فرهنگ آشفته و بیمار است.بسیج که از لحاظ لغوی از عناصر «اراده»، «آگاهی»، «سامان‌بخشی»
و «عام‌اندیشی» شکل گرفته است، از لحاظ مفهومی روندی اندیشه‌ای- عملی است. روندی
معقول، منطقی، آزادانه، آگاهی و مبتنی بر فطرت انسانی
بسم الله الرحمن الرحیم
اثبات معاد از طریق فطرت
 
با دقّت در تمایلات باطنی انسان‌ها، این حقیقت به خوبی روشن می‌شود که همه انسان‌ها فطرتاً طالب یک زندگی سالم، توام با عیش و سرور، امنیت، آسایش، آرامش، با صفا و صممیت، با محبت همیشگی و بدون زوال، وسیع (از جهت کمی و کیفی)، جاودانه و ابدی هستند در حالی که چنین زندگی در این دنیا وجود ندارد. انسان‌ها، فطرتاً تشنه و عاشق حیات جاوید هستند و از مرگ و فنا بیزار می‌باشند و شدیدا با عوامل مرگ و نابودی مب
فکر می‌کردم دوره آدم های حیوان آزار تموم شده. فکر می‌کردم فضای مجازی، آموزش دوست داشتن و احترام گذاشتن به حقوق حیوانات رو به مردم داده، اما چیزی که دیروز دیدم خلاف تمام این تفکراتم بود. یه فروشنده چای و نسکافه تو امام زاده هاشم، با نصف لیوان آب جوش به سگی که داشت می‌رفت و کار به کار کسی نداشت حمله کرد. صدای ناله ی سگ و لبخند زشت این مرد از یادم نمیره. فکر می‌کردم فضای مجازی برخورد با این پست فطرت ها رو بهمون یاد داده. اما نه... من و همه سکوت کر
به لوح جسم‌که یکسر نفس خطوط حک استشدل انتخاب نمودم به نقطه‌ای‌که شک استش
به آرمیدگی طبع بیدماغ بنازمکه بوی یوسف اگر پیرهن درّد خسک استش
در آن مکان‌که غبارم به یادکوی تو بالدسماک با همه رفعت فروتر از سمک استش
از این بساط گرفتم عیار فطرت یارانسری‌ که شد تهی از مغز گردش فلک استش
به ابر و رعد خروشم حقی است‌کاین مژه ی تراگر به ناله نباشد به‌ گریه مشترک استش
به تیغ‌ کینه صف عجز ما به هم نتوان زدکه همچو موج زگردن شکستگی‌ کمک استش
نگاه بهره ز رو
در بسیاری از اظهارات مربوط به حیطۀ اخلاق
و عرفان اسلامی، از دو عامل "عقل" و "هوای نفس" در وجود انسان
با عنوان دو رقیب دائمی و به تعبیری "موسای درون" و "فرعون درون"
یاد شده و به تأسّی از آن، ریشۀ تمامی سعادت‌های بشری به عامل اوّل و ریشۀ تمامی شقاوت‌ها
به عامل دوّم نسبت داده شده است. هرچند اصل وجود این تضاد برگرفته از آیات قرآن و روایات
بزرگان دین است، ولی تضادّ اصلی مربوط به این موضوع نیست.
نفس امّاره جزئی از وجود انسان است و کشتن
آن مانند قطع عمد
در بسیاری از اظهارات مربوط به حیطۀ اخلاق
و عرفان اسلامی، از دو عامل "عقل" و "هوای نفس" در وجود انسان
با عنوان دو رقیب دائمی و به تعبیری "موسای درون" و "فرعون درون"
یاد شده و به تأسّی از آن، ریشۀ تمامی سعادت‌های بشری به عامل اوّل و ریشۀ تمامی شقاوت‌ها
به عامل دوّم نسبت داده شده است. هرچند اصل وجود این تضاد برگرفته از آیات قرآن و روایات
بزرگان دین است، ولی تضادّ اصلی مربوط به این موضوع نیست.
نفس امّاره جزئی از وجود انسان است و کشتن
آن مانند قطع عمد
انسان آنچنان موجودی است که نمی‌تواند عاشق امر «محدود» و «فانی» باشد، یعنی عاشق شیئی باشد که به زمان و مکان محدود است. انسان عاشق کمال مطلق است و عاشق هیچ چیز دیگری نیست، یعنی عاشق ذات حق است، عاشق خداست. همان کسی که منکر خداست، عاشق خداست. حتی منکرین خدا نمی‌دانند که در عمق فطرت خود عاشق کمال مطلق‌اند ولی راه را گم کرده‌اند، معشوق را گم کرده‌اند. محیی‌الدین عربی می‌گوید پیغمبران نیامده‌اند که عشق و عبادت خدا را به بندگان یاد بدهند، بلکه
«بسم الله الرحمن الرحیم»
یه خانومی کنارِ من مشغول به نماز خوندن بود...
به این صورت که آستینِ مانتوش کوتاه بود و مقداری از موهای سرش هم بیرون...!!
روی ناخن هاش هم که لاک...!!
یه بخشهایی از نماز هم که به دلخواهِ خودش به فارسی می خوند!!
بعدِ نماز نمیدونستم چجوری سرِ صحبت رو باز کنم که بنده خدا ناراحت هم نشه!!
...
ادامه مطلب
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یکی از نیازهای جامعه امروز ما پاسخگویی علوم اسلامی به شبهات تربیتی مردم است. در مسائل مستحدثه از علومی مثل فقه و کلام و اخلاق اسلامی توقع می‌رود که با نگاهی واقع بینانه و عامه فهم این مشکلات را حل کنند. این که جامعه امروز ما با دغدغه‌ای مثل حجاب اختیاری از سوی جوانان روبرو می‌شود، علتش جز این نیست که ما در عرصه فقه تربیتی کم کاری کرده‌ایم. ما می‌توانستیم نظام تربیتی خودمان را به گونه‌ای درست کنیم که امروزه به جای
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- قران
مجید درجائی میفرماید از کار لغو وباطل خود داری کنید-ودر جائی هم میفرماید- یک
سمبل بی ارزش که برای ان - انهم هزینه زیادی 
میکنید که بعنوان یک نماد شناخت 
شهرشما  باشد  وباعث غرور 
وافتخار شما باشد  وبخاطران با دیگر
شهرها  رقابت میکنید وهرکسی این نظریه ورای
را  بیان کند وعمل کند عذاب سختی  براو وارد میکنم- طاق نصرت فرانسه که امروزه
معتقد هستند چیزی هجوی است برای نائپلون ساختند که هروقت از فتوحات خ
هنرمند
در باب هویت آدمی، مسالک و مکاتب گوناگونی در مباحث انسان شناسی کهن و معاصر مطرح شده است، ولی بسیاری از آن ها در این نکته با هم اتفاق نظر دارند که انسان دارای دو بُعد است: بُعد مادی و بُعد غیر مادی. از ا ولی به جسم،بدن، تن، و طبیعت یاد می شود و دومی را جان، روح، نفس و فطرت می نامند.
البته جسم، منشأ گرایش های طبیعی آدمی و جان، سرچشمه تمایلات فطری و خواسته های معنوی اوست. در این میان چون روح آدمی در ارتباط با جسم قرار دارد و در عمل به آن نیازمن
در آیه ۷ سوره مبارکه نبأ آمده است:
 
«وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا»
«وکوهها را (چون) میخ‌هایى نگذاشتیم؟»
 
«اوْتَاد» جمع «وتد» به معنای میخ است.
خدای سبحان در زمین ظاهری کوه‌ها را به عنوان میخ قرار داده تا از تزلزل زمین (مواد مذاب و زمین لرزه) جلوگیری کند با توجه به اینکه بین خلقت کوه و قطره آب برای حضرت حق تفاوتی نیست مفسرین می‌گویند: جزییات و کلیاتی که در زندگی افراد وجود دارد همه و همه کار خداست و همان‌گونه که زمین ظاهری را با کوه‌ها حفظ کرده
اوایل آشناییم با بابک، بعضی شبا از خواب بیدار میشدم و بدون اینکه خودم متوجه بشم عصبی میشدم و داد میزدم یا گریه میکردم.
یواشکی بلند میشد از دسترس من خارج میشد و بغلم میکرد و میگفت بیا بغل من.
میگفت دلیل این همه عصبی بودن اینه که زندگی پرتنشی همیشه داشتم.
تا که به مرور حالم خوب شد.
الان احساس نرمال بودن دارم.
حدود نه ماهی میشه که حس میکنم نرمال هستم و سالم. خیلی سالم تر از آدمای زیادی که در زندگیم دیدم.
پسر خیلی خوبیه. 
منی که از پسرا هیچوقت خیر ندی
جو عشق میں حیدر کے گرفتار ملے گا
اللہ و محمد کا وفا دار ملے گا
جو عزمِ ولایت کا علم دار ملے گا
باطل سے وہی بر سرِ پیکار ملے گا
جس شخص کے آئینہِ فطرت پہ نہیں گرد
خم خانہِ حیدر کا وہ مے خوار ملے گا
حیدر کی ولادت کی گھڑی آنے تو دیجے
در آپ کو در سینہِ دیوار ملے گا
پیدائشِ حیدر ہے یا معراج کی شب ہے
مطلوب جہاں طالبِ دیدار ملے گا
نیند آئے گی تلواروں کے سائے میں علی کو
جب نفس کا خالق سا خریدار ملے گا
یہ عشق کی وادی ہے سقیفہ نہیں واعظ
ہر شخص یہاں میثمِ تمار م
چسمهایم را می بندم. سفر می کنم؛ سفری خوش و خیالی. سفر به آنجا که خبر عشق توی شهر هنوز نپیچیده است. کسی خبر دار نیست. خبرهای عظیم و شگفت آوری در راه است. همه انگار توی دلشان به آمدن خبری وعده می دهند، کسی اما نمی داند چه می شود. شهر پیچیده در غفلت و شهوت و حتی ثروت در بعضی طبقات؛ مردم غرق در غفلت ِ دوره ی فترت، عهد فطرت را از یاد برده اند. 
رفته ای به حرا و با کوله بار رسالت بازگشته ای به خانه ی خدیجه. خوشا به حال خدیجه که همجواری ات را زیست. خوشا به
چنانچه سلامتی و زندگی پاکیزه و راحتِ بدن و دنیای انسان در گرو این است که به قوانین و دستوراتی که در بهداشت و درمان است عمل کند و سه راه بیشتر ندارد یا طبیب و عالم به این مقررات باشد یا از دستورات پزشک پیروی کند یا احتیاط نماید، سلامتی دین و روح و آخرت انسان نیز در گرو این است که از قوانین و مقررات دین و دستورات الهی پیروی کند پس یا باید عالم به قوانین الهی باشد یا اگر جاهل است از علماء پیروی کند یا راه احتیاط را در پیش گیرد. پس کسی که عالم نیست و
به دنیا آمدیم تا گل بکاریم
 همانطور که دوست داریم گلخانه یا باغچه مان پر از گل های زیبا باشد بهتر است دل وجودمان را نیز با گلهای زیبا بیاراییم و در طول زندگی چون زنبور عسل مشغول تماشای گل های زیبای هستی باشیم.خداوند در فطرت و خلقت گلهای خود را نشانده و راه را نشان داده تا گل های اسماء حسنای الهی را در جان خود بکاریم.
 هر قدر گل های زیبای هستی را که در آفاق و انفس پراکنده اند جمع کنیم و در وجود مان بکاریم و پرورش دهیم گویند طوبی لهم و حسن مئاب .
ا
فطرت شیعی و تشیع فطری
1- در شرایط معمولی یک جوان نوبالغ مظهر شکوفائی فطرت است. جوانمردی، صداقت، حق پرستی، شهامت، از خودگذشتگی، ظلم ستیزی و عشق به عالم و آدم از جمله این خصوصیات فطری است. جوانان در هر دوره تاریخ و در هر جامعه و فرهنگی کمابیش از مظاهر این خلق و خوی هستند. این همان معنای فطری بودن دین و اخلاق است. ولی صفات مذکور در حقیقت همان اصول عملی اسلام و خاصه تشیع است. پس تشیع بعنوان قلب اسلام و اسلام بعنوان تنها دین زنده بر روی زمین بعنوان فط
در یک معنا، حقوق مجموع مقرراتی است که بر اشخاص، از این جهت که در اجتماع هستند، حکومت می کند.
انسان موجودی است اجتماعی که باید در میان همگنان خود بسر برد. به حکم طبیعت، شخص در اجتماع کوچک پدر ومادر زاده می شود و در سایه مراقبت ها و عواطف این گروه نیازمندیهای مادی و معنوی خویش را تامین می کند. ولی، پس از دوران کودکی نیز او با دیگران بسر می برد و با همکاری آنان خواسته ها و نیازهای خود را بر می آورد.
از سوی دیگر، خواسته های آدمیان به حکم فطرت با هم شب
روهى از صاحب نظران روان شناسى نظیر فروید و لورنز معتقدند:پرخاشگرى رفتارى است که ریشه در ذات و فطرت انسان دارد. این دو معتقدند: پرخاشگرى به عنوان یک نیروى نهفته در انسان داراى حالت هیدرولیکى است که به تدریج در شخص متراکم و فشرده مى شود و سرانجام نیاز به تخلیه پیدا مى کند. به نظر لورنز، اگر چنین انرژى به شکل مطلوب و صحیح مثلاً از طریق ورزش ها و بازى ها تخلیه شود، جنبه سازندگى خواهد داشت.

ادامه مطلب
احترام به پدر و مادر در اسلام








فرمت فایل : doc
حجم : 21


صفحات : 33






گروه : معارف اسلامی
اخلاق اسلامی بر مبنای فطرت به معنای گرایش های طبیعی انسان ایجاد شده است. عفت از واژه عف به معنای خودداری از ارتکاب به اعمال و اقوال ناشایسته و نامقبول است. حجاب نشانه عفت در پوشش و به معنای خودنگهداری از تبرج و تحریک دیگران است. قرآن زمانی حجاب ظاهر را ستایش می کند که در کنار تقوا یا خودنگهداری درونی همراه شده باشد (اعراف/۲۶). غیرت نماد عفت در روابط جنسی خانوادگی است. مرد غیور، علاقه های جنسی خود را در محدوده خانواده مدیریت می کند و اجازه ورود
عید = باز گشت
فطر = طبیعت؛ خلقت اولیه
عید فطر = بازگشت به طبیعت اولیه = بازگشت به تنظیمات کارخانه
امام علی علیه السلام:
«انّ ادنی ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان ابشروا عباداللَّه فقد غفرلکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فی ما تستأنفون»
براستی کمترین پاداش مردان و زنان روزه‌دار این است که فرشته‌ای در آخرین روز ماه رمضان آنها را ندا دهد: بشارت باد بر شما ای بندگان خدا! که گناهان سابق شما به تحقیق آمرزیده شد،
در بین موجودات تنها انسان است که توان گزینش بین دو زندگی حیوانی و الهی را دارد. زندگی حیوانی در قرآن با نام لهو، لعب، تفاخر، تکاثر در اموال و اولاد و... معرفی شده و هرقدر انسان از لهو و لعب زندگی حیوانی دور شود بهره‌ی او از حیات الهی بیشتر و میزان دریافت صفات رحمانی و معنوی او بیشتر می‌شود.
حقایق فطری انسان بر لوح جان او نگاشته شده و خواندن آن است که باعث می‌شود انسان توان ارتباط با غیب و کشف حقایق را کسب کند. انسان در مواجهه با پدیده‌ها و رخدا
خلق و خوی بخششی است که خدای عزوجل به مخلوقش عطا می کند برخی از آن غریزی و فطری وبرخی از ان نیت است  یعنی با تصمیم و اکتساب و تمرین پیدا میشود و غریزه و فطرت ثانوی میگردد عرض کردم کدامیک از این دو بهتر است فرمود انکه غریزه دارد و بر آن سرشته شده و غیر آن  نتواند کند و آنکه نیت دارد به سختی خود را به صبر بر طاعت و امید دارد پس این بهتر است برخی از اخلاق حمیده مانند سخاوت و حیا و غیرت و صبر در بعضی از مردم سرشته شده و فطری و ذاتی آنها است و صفات نیک دی
گرایش به الگو و تأثیر پذیری از آن در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی‌، از جمله گرایش‌های فطری انسان است و فطرت کمال جوی انسان او را وا می‌دارد تا برای رسیدن به هدف و کمال از بهترین الگوها استفاده کند.اما نکته قابل توجه این است که الگو، چه کسی باشد؟در این جا به چند الگو مثبت و منفی عاشورا اشاره می کنیم:
      
ما را دنبال کنید
چرا مهدویت و رسانه؟
⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
اندیشه منجی گرایی، اندیشه ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه ها و اندیشه ها به مقابله با هم برخاسته اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه های سنگین و بی وقفه از سمت غرب و اندیشه های آن قرار گرفته است.
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جستجو میکند. از ای
تو این اتفاقات چند وقته ، دیدم نسبت به زندگی زمین تا اسمون
فرق کرده ، یادمه به استاد داشتیم میگفت که مرگ اطرافیان ما 
باعث میشه ما بهت زده شیم ، این بهت زدگی مارو به تفکر
عمیقی میندازه ، به قول فلسفیش میشه فطرت ثانی . 
تو این چند وقته مرگ یکی از  همکلاسیام خیلی بهت زدم کرده ،
 یه طوری که انگار بهم میگه دیدی چقدر مرگ بهت نزدیکه و‌ تو 
هنوز هیچکاری برا زندگیت نکردی ؟ 
امروز به همه دروغ گفتم ، گفتم میخوام
 سوره_کهف آیه ۵۷
و کیست ستمکارتر از آن که به آیات پروردگارش تذکر دهند، پس (به جای پذیرش) از آنها اعراض کند و (گناهان و) دستاورد پیشینه‌ی خویش را فراموش کند؟! البته ما بر دلهایشان پرده هایی نهادیم تا آیات قرآن را نفهمند و در گوشهایشان سنگینی قرار دادیم که اگر به سوی هدایتشان فراخوانی، هرگز به راه نخواهند آمد.
 تفسیر_و_توضیح
 یاد عملکردِ بدِ خود در گذشته، زمینه ساز توبه و عذرخواهی است 
 و بر عکس، غفلت از آن، سبب تیرگی روح 
و کلید همه‌ی بدبختی ه
به نام خدا موضوع: رویکردها درآموزش زبان فارسی ابتدایی
چکیده:رویکرد از نظر لغوی به معنای روی کردن و نگاه کردن است و از نظر اصطلاحی بنیاد‌های اساسی هستند که در فرایند یاددهی ـ یادگیری استفاده می شود. هدف اصلی از این رویکردها برای ارائه بهتر و گام به گام مفاهیم به دانش آموزان می باشد که به وسیله آن روش‌ها و رویه ها را مشخص می کنند. ما در این مقاله به وسیله کتب و مقالات متعددی که دراین زمینه نوشته شده اند به بررسی نقش رویکردها در آموزش زبان فار
برگزاری اولین دوره آموزشی انسان‌شناسی کاربردی بر اساس اندیشه‌ی امامین انقلاب و سایر اندیشمندان
مدرس: حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان(محقق و مدرس فلسفه و عرفان اسلامی)
اهداف دوره:تبیین تاثیر فطرت در دین‌داریتبیین رابطه انسان با خداتبیین مدیریت قوه‌ی خیالتبیین نقش مدیریت قوه خیال در تربیت کودکان و نوجوانان تبیین مدیریت لذت‌ها و امیالتبیین نقش خودآگاهی در پیشرفت انسانتبیین نقش معرفت نفس در خودسازی(ناظر به بیانیه گام دوم انقلاب)
زمان ب
رسانه‌های ارزشی کمی از سبک زندگی غربی دل بکنند و فریب حوزه علمیه سکولار و علمای لیبرال را نخورند و به قول روحانی (شیخ کذاب) که می‌گفت: من میدونم شماها کجاها زندگی می‌کنید! دل از ناف تهران و شهرهای بزرگ بکنند و به دامان طبیعت و فطرت خود رجوع کنند تا ببینند که سخنان اهل بیت علیهم السلام و آیات نورانی قرآن برای 1400 سال پیش نبوده و در زمان ما نه تنها موثر است که جایگزین حقیقی فرهنگ غرب و همه فرهنگ‌های بشری دیگر است؛ ولی افسوس چیزی را که این حوزه و
به نام خدای بچگی هامان
... یادش یخیر... بچه تر بودیم، چه ایامی داشتیمیادت هست؟ ... مینشستیم یکی دو ساعت با گل و لای، خانه ای میساختیم بعد به یکباره به کل خانه لگدی میزدیم، خرابش میکردیم و میخندیدیم... بزرگتر ها با خودشان میگفتند این بچه ها چه نفهمند! یک ساعت خانه درست میکنند بعد یکدفعه خرابش میکنند...نمیدانستند ما خردمندترین انسان های روی زمینیم، ما به دنیای کثیف و پست بزرگتر ها میخندیدیم، ما میخندیدیم که چگونه حرمت یکدیگر را به خاطر تکه ای اجر م
به نام خدای بچگی هامان
 
... یادش یخیر... بچه تر بودیم، چه ایامی داشتیمیادت هست؟ ... مینشستیم یکی دو ساعت با گل و لای، خانه ای میساختیم بعد به یکباره به کل خانه لگدی میزدیم، خرابش میکردیم و میخندیدیم... بزرگتر ها با خودشان میگفتند این بچه ها چه نفهمند! یک ساعت خانه درست میکنند بعد یکدفعه خرابش میکنند...نمیدانستند ما خردمندترین انسان های روی زمینیم، ما به دنیای کثیف و پست بزرگتر ها میخندیدیم، ما میخندیدیم که چگونه حرمت یکدیگر را به خاطر تکه ای اجر
بسم الله الرحمن الرحیم
این مقاله در حال گسترش است.مبانی تفسیر تنزیلیمبانی تفسیر، پیش فرض ها، اصول موضوعه و باورهای اعتقادی یا علمی هستند که پایه فعالیت تفسیری مفسر قرار می گیرند و به دو گروه مبانی مشترک و اختصاصی تقسیم می شوند؛ گروه اول به روش یا سبک تفسیری خاصی تعلق ندارند، ولی گروه دوم پایه سبک تفسیری خاصی مثل تفسیر به ترتیب نزول هستند. برخی از مبانی مشترک عبارتند از:
1)الهی بودن الفاظ قرآن 2) خطاناپذیری فرآیند وحی قرآنی به پیامبرصلی الله
سوال

آیا عقیده به منجی و مهدویت عقیده ای شرقی است؟

پاسخ

فان فلوتن می گوید: «روحیه شرقی به طور عموم، دنبال کردن اخبار غیبی است. آنان علاقه فراوانی به کشف پرده های غیبی از آینده مجهول دارند، لذا اعتقاد به خلاصی بخش یا به تعبیر آنها منقذ یا. . . با طبیعت شرقی انس دارد، و این در نتیجه تاریکی های جهل و استبداد است که پدید آمده است». (السیاده العربیه، ص 107- )
1 - این عقیده تنها از انسان های شرقی نیست، بلکه در بین همه ادیان و مکاتب و آیین های شبه دینی یافت
57-  و من کلام له (علیه السلام)
> فی صفة رجل مذموم ثم فی فضله هو (علیه السلام) <
أَمَّا إِنَّهُ سَیَظْهَرُ عَلَیْکُمْ بَعْدِی رَجُلٌ رَحْبُ الْبُلْعُومِ مُنْدَحِقُ الْبَطْنِ یَأْکُلُ مَا یَجِدُ وَ یَطْلُبُ مَا لَا یَجِدُ فَاقْتُلُوهُ وَ لَنْ تَقْتُلُوهُ أَلَا وَ إِنَّهُ سَیَأْمُرُکُمْ بِسَبِّی وَ الْبَرَاءَةِ مِنِّی فَأَمَّا السَّبُّ فَسُبُّونِی فَإِنَّهُ لِی زَکَاةٌ وَ لَکُمْ نَجَاةٌ وَ أَمَّا الْبَرَاءَةُ فَلَا تَتَبَرَّءُوا
فیلم «عصبانی نیستم»
دیشب هم که «کمپ ایکس ری»
امشبم که «سد معبر»
حتی فیلم  «لا لا لند»
همه کتابا
همه آهنگا
همه و همه
بیهوده بودن و زندگی کثافتی که توش غوطه‌وریم رو بم یاداوری میکنه
حتی قرآن، من کلا با اصل قضیش مشکل دارمو و ناراضی ام اون میاد برام فرعو تعیین میکنه
همه چی مسخره و بیهودس
هیچ انگیزه ای برا ادامه زندگی ندارم
اون احساس ها فطرت های درونیم هم خاموش شدن
دیگه بی نهایتو نمیخوام دیگه هیچ میلی به جاودانه شدن ندارم هیچ میلی ندارم که
بدونم
چرا مهدویت و رسانه؟

⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
 
اندیشه منجی‌گرایی، اندیشه‌ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه‌ها و اندیشه‌ها به مقابله با هم برخاسته‌اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه‌های سنگین و بی‌وقفه از سمت غرب و اندیشه‌های آن قرار گرفته است.
 
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی‌‌رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جس
چرا مهدویت و رسانه؟

⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
 
اندیشه منجی‌گرایی، اندیشه‌ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه‌ها و اندیشه‌ها به مقابله با هم برخاسته‌اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه‌های سنگین و بی‌وقفه از سمت غرب و اندیشه‌های آن قرار گرفته است.
 
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی‌‌رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جس
چرا مهدویت و رسانه؟

⭕️ چرا مهدویت و رسانه؟
 
اندیشه منجی‌گرایی، اندیشه‌ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه‌ها و اندیشه‌ها به مقابله با هم برخاسته‌اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه‌های سنگین و بی‌وقفه از سمت غرب و اندیشه‌های آن قرار گرفته است.
 
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی‌‌رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جس
انتفاضه(معنای انتفاضه) 
از آیت الله حائری شیرازی
در منازل جنوب شهر، گاهی که باران زیاد می‌آید، آب وارد خانه ها می‌شود و به ناچار آب را سطل سطل در کوچه می‌ریزند. حال اگر سطح آب زیرزمینی بالا بیاید، این آب را سطل سطل که سهل است، بشکه بشکه هم بیرون بریزند تمام نمی‌شود چون دوباره مثل چاه جایش آب بالا می‌آید. عرب به اینگونه جوشیدن آب، «انتفاضه» می‌گوید؛ یعنی خودجوش. 
الآن به جریان فلسطین شورش نمی‌گویند، انتفاضه می‌گویند. بچه مدرسۀ فلسطینی
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
«١٦٦»إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِینَ‌ اتُّبِعُوا مِنَ‌ الَّذِینَ‌ اتَّبَعُوا وَ رَأَوُا الْعَذابَ‌ وَ تَقَطَّعَتْ‌ بِهِمُ‌ الْأَسْبابُ‌ در آن هنگام که عذاب را مشاهده کنند و پیوند میانشان بریده(و دستشان از همه چیز قطع)گردد،پیشوایان(کفر)،از پیر
چطوری آدم هایی شدیم که به همدیگه اهمیت نمیدن و از کنار هر مسئله ای راحت رد میشن؟
چطور حتی به روح اعضای خانواده خودمون هم بی اهمیت شدیم؟
چطوری انقدر با بیخیالی به همدیگه صدمه میزنیم و عذاب وجدان نمیگیریم؟
یعنی اینا علت داره یا توی فطرتمونه؟ انقدر طبیعی و همه گیره که شک کردم شاید فطرت ما همینه و بیخودی خودمون رو دست بالا فرض میکنیم.
چو زین بگذری مردم آمد پدید
شد این بندها را سراسر کلید
سرش راست بر شد چو سرو بلند
به گفتار خوب و خرد کاربند
پذیرندهٔ هوش و رای و خرد
مر او را دد و دام فرمان برد
ز راه خرد بنگری اندکی
که مردم به معنی چه باشد یکی
مگر مردمی خیره خوانی همی
جز این را نشانی ندانی همی
ترا از دو گیتی برآورده‌اند
به چندین میانجی بپرورده‌اند
نخستین فطرت پسین شمار
تویی خویشتن را به بازی مدار
شنیدم ز دانا دگرگونه زین
چه دانیم راز جهان آفرین
نگه کن سرانجام خود را ببین
چو کار
شهر سوال ـ قطعا نگاه کردن به صحنه جان دادن حیوان، برای افراد عادی موجب
تالم روحی است و کسانی که بر این کار مداومت دارند و به نوعی از دیدن این
صحنه ها، دچار تالم روحی نمی شوند، در واقع مرتکب کاری هستند که از نظر
اسلام ناپسند است. از همین رو یکی از شغل های مکروه، قصابی (به معنای کسی
که ذبح می کند نه گوشت فروش) است.
بخش فلسفه احکام شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
رفته بودیم سیر. از کنار دریا و جنگل و کوهستان گذشتیم. از دشت و کویر گذشتیم. از ارتفاع کوهستان های پرشکوه و دره های سبز پوشیده از آواز پرندگان گذشتیم. همه به نشانه فکر می کردند و این که اگر جای دهش جلوه گر کردیم بایستیم و عکس بگیریم، فکر من ولی پیش عمر هایی بود که در چنین مکان هایی حیات دارد. عمر درون خلقت حتماً تفاوتی بزرگ با زندگی میان خانه های اهتزاز و بی نهایت دارد. این جا زندگی پر ته رنگ برنده است؟ حقیقی مرطوب است؟ دلنشین زیرفون است؟
{غرب و مهدویت - شماره 2}
 
ضرورت شناخت غرب، تابع برداشت ما از مهدویت است. جریان غرب که از دوره رنسانس دین را مخالف فطرت خود دیده بود، حیات بشر را بر مبنای نفسانیت و خود محوری بنا نهاد و استعمار کردن را حق خود برشمرد.
از طرفی مهدویت به دنبال جهانی سازی معنویت، عدالت و از بین بردن ظلم از سراسر عالم است؛ که از دل آن انقلاب هایی چون انقلاب اسلامی ایران سر برمیاورد.
بنابراین طبیعی است که غرب، مهدویت را با منافع خود در تضاد ببیند، با آن دشمنی کند و با ت
یه چیزایی از ماه رمضونای پر شور و شوق و در عین حال پر از سادگی و صمیمیت دوران بچگی که با ذوق وصف‌ناشدنی موقع برگشت از مدرسه با پول خیلی کمِ توجیبی برای افطارم خوراکی مختصری می‌خریدم، از روزها و شب‌های رمضونیِ دوران پر رمز و راز نوجوونی که سقف بالای سرمون رو نمی‌تونستیم تحمل کنیم و می‌زدیم به دلِ پشت‌بوم خونه‌ی مادربزرگ و تا سحر ستاره می‌شمردیم یا رمضونای همین دوره‌ی پر از قصه و گاه پر از غصه و حیرت جوونی توی وجودم ته‌نشین شده که با اختل
اگر در ۴۰ سال گذشته، مهم‌ترین منازعه جهانی را، بین انقلاب اسلامی و آمریکا بدانیم، آنگاه افق بسیار زیبایی برای آینده جهان، منطقه غرب آسیا و ملت ایران، قابل رؤیت خواهد بود. بر مبنای این روندهای قابل مطالعه، افول و زوال آمریکا قطعی و پدیدآیی قدرت‌های نوظهوری در جهان مانند جمهوری اسلامی ایران با پرچمداری ارزش‌های الهی همسو با فطرت بشری یک واقعیت است.
ادامه مطلب
شهر سوال ـ ما باید بین احساس ها و خواسته های متعارض گرفتار شویم تا
امتحان ما معنا داشته باشد. و اتفاقا مساله غیرت زن بر شوهر، یکی از امتحان
های سخت الهی نسبت به زنان است. و از بین بردن چنین احساسی در زنان، پاک
کردن صورت مساله است و نظیر همان مثالی است که فردی برای در امان ماندن از
گناه، به کوه ها پناه برد تا هیچ زمینه ای از گناه برایش وجود نداشته باشد.
بخش فلسفه احکام شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم 
محبت و دلسوزی واقع گرایانه جزء اخلاق های الهی است و کسی میتواند محبت کند که خود را به چنین خلقیاتی مزین کرده باشد ، به عبارت دیگر رنگ خدایی به خود گرفته باشد (صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ ، رنگ خدایی (بپذیرید! رنگ ایمان و توحید و اسلام؛) و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟! و ما تنها او را عبادت می‌کنیم / بقره 138 ) لذا محبت و مهر ورزی تنها در جامعه ی اهل ایمان وجود دارد
یه چیزایی از ماه رمضونای پر شور و شوق و در عین حال پر از سادگی و صمیمیت دوران بچگی که با ذوق وصف‌ناشدنی موقع برگشت از مدرسه با پول خیلی کمِ توجیبی برای افطارم خوراکی مختصری می‌خریدم، از روزها و شب‌های رمضونیِ دوران پر رمز و راز نوجوونی که سقف بالای سرمون رو نمی‌تونستیم تحمل کنیم و می‌زدیم به دلِ پشت‌بوم خونه‌ی مادربزرگ و تا سحر ستاره می‌شمردیم یا همین رمضونای دوره‌ی پر از قصه و گاه پر از غصه و حیرت جوونی توی وجودم باقی مونده که باعث‌شد
سلام
خدای دانائیها
من علّمنی حرفا ، فقد سیّرنی عبدا
هرکس حرفی به من بیاموزد ، مرا بنده و عبد خویش ساخته است .
امام علی ( ع )
سلام بر تو ! سلام بر تو ای معلم
سلام بر تو که کلامت کلام خداست و پیامت روشنی بخش راه انسانهاست .
سلام بر تو که ب به پیروی از یرق علم و دانش به همت بلند تو برافراشته است .
سلام بر تو که همچون انبیاء به راهنمایی و آموزش انسانها پرداخته ای .
سلام بر تو که به پیروی از پیشوایت به هدایت بشر همت گماشته ای ، و چه بی ریا در این راه قدم بر
به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت الله محمد محمدی قائینی عصر شنبه  در همایش سراسری واجب فراموش شده در همدان اظهار کرد: به کمال رسیدن انسان درگرو امر به معروف و نهی از منکر است چرا که این موضوع پایدارکننده انسانیت بوده و اگر این کار انجام نشود نباید اسم انسان بر خود گذاشت.
وی با اشاره به اینکه این امر فقط یک وظیفه شرعی و اسلامی نیست، بیان کرد: تافته جدا بافته از امت قبل نیستیم و برای انسانیت به فطرت و عقل خود مراجعه کرده
وه چه خام اندیش بودم که حاصل دویدن هایم را رسیدن به شما میدانستم...
غافل از اینکه سعی و دویدنِ من، برهانی بود از سوی شما ، برای اثبات هیچ بودنِ من به خودم...
آری انسان بر این فطرت است که تا نچشد، نمی آرمد...
 
چه خوش سرود:
بس بگفتم کو وصال و کو نجاه
برد این "کوکو" مرا در کوی تو
جست و جویی در دلم انداختی
تا ز جست و جو روم در جوی تو...
 
و انسان با جست و جو و دویدن به استیصال می رسد و آیه "ادعونی استجب لکم" بر جان مستاصل و مضطرش نازل میشود...
مگر نه اینکه " ام
بصیرت و آگاهی
بصیرت و آگاهی، یکی از ویژگی های انسان کامل است که در هر موقعیت و
زمان، همراه و ملازم اوست. غفلت زدگی، خواه ناخواه انسان را از مسیر حق دور
می کند و فطرت حق جو، عدالت خواه و کمال طلب را در انسان کمر رنگ جلوه می
دهد. امیر مؤمنان علیه السلام می فرمایند:

«انسان بینا کسی است که به درستی شنید و اندیشه کرد؛ سپس به درستی
نگریست و آگاه شد و از عبرت ها پند گرفت. سپس، راه روشنی را پیمود و از
افتادن در پرتگاه ها و گم شدن در کوره راه ها، دوری کر
بسم الله
علت این همه غمی که در دلم و قلبم ریشه زده نمی دانم، شاید به خاطر تفریح نکردن است، شاید به خاطر فشارها و پستی بلندی های زندگی است، شاید به خاطر ضعف ارتباط با خدا، شاید باور نکرده ام که دوای همه ی دردها اوست و الا بذکر الله تطمئن القلوب، شاید به خاطر منِ فعال در همه ی عبادتهاست که انگونه که شایسته و در خورد عبادت ها و مقام انسانی است نتیجه نمی گیرم؛ یا غافر الذنب الکبیر که بگذر از این گناه بزرگ منیت و کمک کن که بزرگ شویم و رها و سراح شویم
بعضی کارها هستند که ذاتشان پلید است و انسان ها بی هیچ راهنما و مرشد و پیامبری هم می توانند بنا بر حکم باطن خویش (عقل یا همان پیامبر درون)، قبح آن را درک نمایند.
دزدی، چپاول، خیانت، دروغ، تجاوز، تهمت، مردم آزاری و زورگویی و ضعیف کشی و بی رحمی و ... از جمله اموری است که حتی اگر هیچ دینی هم درباره عیوب آن حرفی نزده باشد، انسان ها به حکم انسانیت و فطرت، بدی آن را متوجه می شوند.
پیامبر بیرون (نبی) در واقع عنصر کمکی و یاور پیامبر درون بوده و عامل محرّک، م
امیرالمؤمنین‌علی(علیه‌السلام)«الدّین یعصم‏»(1)دین نگاه می‌دارد(مصونیّت می‌بخشد)دین مصونیت می‌بخشد یعنی برنامه‌ها و دستورات دین انسان را حفظ می‌کند، ایمنی می‌بخشد، محافظت می‌کند از هر برنامه و آئینی  که بر خلاف شاکله و فطرت انسان توسط منحرفان و کج‌فهمان برای او تعریف می‌شود و سرمایه انسانی و کمال‌جوی او را به بیراهه‌ می‌کشاند و در کنار و همزمان با محافظت، دست‌گیری می‌کند از شکسته بالان پشیمان و کج‌راهه رفتگان خسته و در نهایت ه
هنگامی که جامعه رو به فساد رفت و اوضاع خراب شد، نوجوان‌ها و جوان‌ها را جمع کنید و روی آنها کار کنید، چون فطرت پاکی دارند و حق را می‌پذیرند. حجة‌السلام سیدمیرهاشم حسینی

برای دیدن تصویر در اندازه اصلی با ذکر صلوات بر روی آن کلیک کنید.
ثواب این طراحی تقدیم به شهیدان مجید و مهدی زین‌الدین
هنگامی که جامعه رو به فساد رفت و اوضاع خراب شد، نوجوان‌ها و جوان‌ها را جمع کنید و روی آنها کار کنید، چون فطرت پاکی دارند و حق را می‌پذیرند. حجة‌السلام سیدمیرهاشم حسینی

برای دیدن تصویر در اندازه اصلی با ذکر صلوات بر روی آن کلیک کنید.
ثواب این طراحی تقدیم به شهیدان مجید و مهدی زین‌الدین
استاد آنچه را که خود در سال‌های طولانی اندوخته است
به رایگان در اختیار شاگرد قرار می‌دهد؛
پس هیچ شاگردی که از استاد خود فراتر نرود شاگرد واقعی نیست
مگس دور شیرینی است.
***
محرمانه قلمداد شدن اطّلاعات عادّی در یک سیستم
نشانه‌ای از خرفتی آن است
***
نسبت نستعلیق به تعلیق
نسبت نسخ است به کوفی
***
شاهنامۀ فردوسی
نه منظومه‌ای حماسی
که مجموعه‌ای از حماسه‌هاست
***
تناقض:
علمای سنّتی شیعه
***
چطور باور کنم
وقتی بی‌حجابی اینقدر آسان است
رعایت حجاب هم به
{مهدویت و رسانه - شماره 1}
 
اندیشه منجی گرایی، اندیشه ایست که با فطرت انسان گره خورده است. در زمان ما که نظریه ها و اندیشه ها به مقابله با هم برخاسته اند، اندیشه مهدویت شیعی که دارای ظرفیت و توانایی بالایی برای نجات و سعادت انسان است، مورد هجمه های سنگین و بی وقفه از سمت غرب و اندیشه های آن قرار گرفته است.
امروزه دشمن برای مقابله با اندیشه مهدویت، دیگر سراغ قدرت سخت نمی رود؛ بلکه راهکار مقابله را در قدرت نرم جستجو میکند. از این جهت شناخت میدان ه
جوانان! بیایید چونان علی و زهرا سلام‌اللّه علیهما برای هم سرود عاشقانه بخوانید: «کُنّا کَزَوجَةِ حَمامَةٍ فِی أَیکَةٍ مُتَمَتِّعَینَ بِصِحَةٍ وَ شَبابٍ؛ ما چونان دو کبوتر همتا بودیم که در آشیانه‌ای می‌زیستیم و از سلامت و جوانی‌مان بهره می‌بردیم.» جوانان! بیایید حرف‌های شرک‌آلود را دور افکنید و آداب و عادات جاهلی را به هیچ انگارید و به وعدۀ صادق خداوند مهربان دل و جان سپارید که می‌فرماید: «أَنکِحُوا ٱلْأَیَـٰامَىٰ مِنکُمْ... إِن یَک
می گوید چرا آخونده توی تلوزیون خواهش کرد حرمها را باز کنند؟ یعنی همه مشکلات تمام شده مانده همین؟
چی بگم والا
ماه حیات شده و بچه های روزه دار در خانه چغیده را برده ایم هوا خوری ....افطاری همراهمان است اما آسمان نمبار است و سقفی گیر نمی آید که افطارشان را بدهیم....باید برگردیم خانه ..خانه بی حیاط  خودمان!
چون مهمانی طوری شروع نشده که در امامزاده ای باز بشود برای این که یک لقمه ای را که  اصلا خودت آورده ای بخوری...
البته که رستوران حرم باز است... آن یکی
جوانان! بیایید چونان علی و زهرا سلام‌اللّه علیهما برای هم سرود عاشقانه بخوانید: «کُنّا کَزَوجَةِ حَمامَةٍ فِی أَیکَةٍ مُتَمَتِّعَینَ بِصِحَةٍ وَ شَبابٍ؛ ما چونان دو کبوتر همتا بودیم که در آشیانه‌ای می‌زیستیم و از سلامت و جوانی‌مان بهره می‌بردیم.» جوانان! بیایید حرف‌های شرک‌آلود را دور افکنید و آداب و عادات جاهلی را به هیچ انگارید و به وعدۀ صادق خداوند مهربان دل و جان سپارید که می‌فرماید: «أَنکِحُوا ٱلْأَیَـٰامَىٰ مِنکُمْ... إِن یَک
یَفْعَلُ‏ اللَّهُ‏ مَا یَشَاءُ بِقُدْرَتِهِ‏ وَ یَحْکُمُ‏ مَا یُرِیدُ بِعِزَّتِهِ‏ *
 
رفت بالای منبر. گفت آی مردم! صد و بیست و چهار هزار پیغمبر اومدند شما رو به توحید دعوت کردند؛ من امشب اومدم شما رو به شرک دعوت کنم...!
مردم... تو کارهاتون یه پا هم خدا رو شریک کنید...
شیخ جعفر شوشتری نفس حقی داشت...
 
:::
یعنی همه‌ کارهایتان خالصانه برای غیر خدا نباشد! کاری که خالصانه برای غیر خداست، یعنی کاری که آدمی فقط برای دنیا انجام می‌دهد که هیچ به خدا ار
1. چهار سال با تو و زیر یک سقف به سر شد. شکر خدا، که این سال‌ها را با آرامش و تفاهم گذرانده‌ایم. شکر خدا که سر مسائل بی‌ارزش با هم نجنگیده‌ایم و امنیت و حرمت خانه‌مان را حفظ کرده‌ایم. حالا می‌توانم نه از سر حرارت روز اول، که از پس 4 سال زندگی گرم مشترک اعتراف کنم که عزیزترین کس زندگی‌ام تویی؛ با توست که آرامم. ممنونم که با من صادقی، و ممنونم که از بابت محبت و توجهت، خیالم را آسوده می‌کنی. 
2. مناسبت‌ها که اکثر ما خانم‌ها، ارزش علی‌حده‌ای بر
 
آه، ای خدای یگانه، خدای خوبی ها، خدای من! تو را می خوانم که نام شیرین تو حلاوت عشق را در کامم می نشاند.
تو را می خوانم که یادت آرام جان خسته من است.
تو را می خوانم که خود گفته ای بخوانیم تو را تا اجابت کنی ما را.
آه، ای آشنای دردهای دیرین من! ای تنها همدم لحظه های تنهایی! به سوی تو آمدم؛ به سوی تو آمدم؛ نه از پی اجابت آمال بی انتهای خود و نه از سنگینی آلام روزگار که جانم را به ستوه آورده، این بار اما تو را می خوانم تنها برای خودت.
خدایا! می خوانم و می

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها